Jak se hlídá železnice?

Umíte si představit tu hrůzu, kdybyste jeli někam vlakem a najednou se proti vám objevil na téže koleji nějaký jiný protijedoucí vlak? Ani se nechce domýšlet, k čemu všemu by to mohlo vést. Určitě k ničemu dobrému.

A ani méně hororové situace by na železnici nebyly ničím příjemným. A kolik by jich přitom mohlo nastat! Vezměte si třeba, kdybyste někam jeli, ale nedojeli, protože by vám v další cestě někde na trase překážel vlak jiný. Nebo si zkuste představit, že by měla vaše souprava poruchu, zůstala stát ztracená někde mezi poli a vy jste se museli spokojit s tím, že není vůbec jasné, kdy se dočkáte pomoci, protože to může trvat, než se tu objeví někdo, kdo by si vás všimnul a nahlásil to a než by se sem nějak dostala náhradní lokomotiva, kterou by na cestě sem nakonec taky mohlo leccos zdržet nebo postihnout.

vlak na nádraží

A lépe by na tom nebyli ani ti, kdo by stáli někde na nádraží nebo v čekárně. Jak ti by se dozvěděli, kdy jejich spoj přijede, když by se nevědělo, kde vlak, jímž měli jet, momentálně je, a co všechno se mu cestou přihodí? Nijak.

Zkrátka a dobře musí panovat v železniční dopravě řád. A ten se jinak než důslednou kontrolou zajistit nedá. A sledování železničních vozidel je tak něčím, co v žádném případě nesmí scházet.

Díky tomuto systému se ví o všem, co se kde děje. Vše je tu pod kontrolou čtyřiadvacet hodin denně v reálném čase a díky tomuto systému lze zobrazit i více lokomotiv na jedné mapě, dá se tu sledovat nejeden důležitý parametr a je tu možné i libovolné nastavení výkazů tras a práce, trasování dle historie, nastavení pravidelného servisu, identifikování a šichtování obsluh či nastavení alarmů při překročení některých hraničních hodnot.

v okně vlaku

Tento systém zkrátka ohlídá kdeco. Dokonce i spotřebu pohonných hmot a tudíž i jejich případné krádeže. A dá se díky němu ušetřit až třicet procent provozních nákladů.

A kdo by mohl něco takového odmítnout?